W pracy terapeutycznej ważne jest dla niej nawiązanie relacji opartej na zaufaniu, empatii i zrozumieniu.
Prowadzi terapię i wsparcie psychologiczne dzieci, w następujących obszarach:
– zaburzenia lękowe (fobie proste, lęk uogólniony, lęk społeczny, lęk napadowy)
– zaburzenia nastroju
– zaburzenia z objawami somatycznymi
– zaburzenie obsesyjno- kompulsyjne i pokrewne
– mutyzm wybiórczy
– ADHD, zaburzenia opozycyjno – buntownicze, zaburzenia zachowania
– praca z niską samooceną, perfekcjonizmem,
– wsparcie dzieci w procesie żałoby, rozwodu rodziców
Prowadzi terapię indywidualną dorosłych w następujących obszarach:
– zaburzenia nastroju
– zaburzenia lękowe (fobie proste, lęk uogólniony, lęk społeczny, lęk napadowy)
– zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne
– praca z niską samooceną, perfekcjonizmem
– wsparcie w kryzysach życiowych
Pracuje w nurcie behawioralno – poznawczym. Preferowane formy pracy – wsparcie psychologiczne i terapia indywidualna dzieci, młodzieży, dorosłych.
Jest członkiem PTTPB. Swoją pracę poddaje superwizji.
Ukończyła Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie na dwóch kierunkach: Psychologia Kliniczna oraz Psychologia Stosunków Międzykulturowych, a także studia podyplomowe “Psychologia Transportu” na Uniwersytecie Warszawskim. Uzyskała w 2009 r. tytuł mgr psycholog społecznej psychologii klinicznej oraz psychologii stosunków międzykulturowych.
Aktualnie jest w trakcie Czteroletniego Szkolenia z zakresu Psychoterapii Poznawczo – Behawioralnej w Szkole Psychoterapii Crescentia, akredytowanej przez Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczo-Behawioralnej (ukończyła drugi rok szkolenia).
Odbyła staże w Fundacji „ Dajemy Dzieciom Siłę ” w Warszawie , Poradni Psychologiczno–Pedagogicznej w Toruniu, Rodzinnym Ośrodku Diagnostyczno – Konsultacyjnym w Toruniu. Na co dzień pracuje w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej , gdzie:
– prowadzi badania diagnostyczne dzieci i młodzieży z uwzględnieniem ich potrzeb rozwojowych,
– zajmuje się poradnictwem wychowawczo – terapeutycznym dla nauczycieli,
– współpracuje z instytucjami w zakresie udzielania pomocy klientom poradni
– jest członkiem zespołu orzekającego,
– pełniła funkcję przedwodniczącej zespołu samokształceniowego psychologów,
– prowadzi zajęcia grupowe rozwijajace umiejętności rodzicielskie oraz zajęcia psychoedukacyjne dla dzieci I młodzieży
Prywatnie jest mamą dwójki chłopców w wieku 10 i 8 lat, z którymi bardzo lubi spędzać czas w sposób aktywny, zaszczepiając w nich miłość do sportu, muzyki i podróży.
W wolnych chwilach rozwija swoją pasję, którą jest fotografia. Przez wiele lat prowadziła zajęcia taneczne z dziećmi. Lubi dobre kino, książki i spotkania z przyjaciółmi, a latem wszelkie sporty wodne.
Brała udział w różnych formach doskonalenia zawodowego:
1) w szkoleniowych Radach Pedagogicznych:
-„Procedura Niebieskiej Karty”, pracownicy MOPR (listopad 2022 r.)
-„Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego” – szkolenie dla pracowników Poradni (październik 2022 r.)
2) w szkoleniach i webinarach m.in:
-„Diagnoza psychologiczna dysleksji rozwojowej lub specyficznych trudności w uczeniu się – Moduł II” J.Wachowiak, Polskie Towarzystwo Dysleksji (maj 2024 r.)
-„Nastolatek w kryzysie” EduAkcja, online (maj 2024 r.),
-warsztaty on-line z cyklu „Porozmawiajmy o…” pt. „Nastolatki i konflikty. Jak radzić sobie z trudnościami w relacjach rodzinnych?” Fundacja Dorastaj z Nami (marzec 2024 r.)
-„Terapia mutyzmu selektywnego w podejściu poznawczo-behawioralnym” TherapyTools (styczeń 2024 r.)
-„Kreatywne interwencje poznawczo- behawioralne w terapii zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży”,TherapyTools (październik 2023 r.)
-„Jak radzić sobie z prowokacyjnymi zachowaniami uczniów” (05.2023 r.)
-„Przemoc i cyberprzemoc rówieśnicza, prof. Jacek Pyżalski, EduAkcja, online (maj 2023 r.)
-„Interwencje poznawczo- behawioralne w pracy z dzieckiem/nastolatkiem z ADHD”,TherapyTools (luty 2023 r.)
-„Samouszkodzenia – jak pracować z młodym człowiekiem i jego otoczeniem”, TherapyTools (październik 2022 r.)
-„Rozmowy interwencyjne i wspierające przez telefon” (październik 2022 r.)
-„Rola i zadania pracowników Poradni psychologiczno – pedagogicznych w rozpoznawaniu symptomów krzywdzenia dziecka oraz przeprowadzaniu interwencji i udzielaniu pomocy dziecku krzywdzonemu”, K. Fenik – Geberke, (wrzesień 2022 r.)
-„Etapy pracy z osobami doznającymi przemocy w rodzinie”, „Diagnozowanie przemocy wobec dziecka” R. Kałucka – Kokot (wrzesień 2022 r.)
3) w konferencjach:
-“Neuroróżnorodność w domu, w szkole i w społeczeństwie” Fundacja Parasol (październik 2024 r.)
„Jak pomagać dziecku z zaburzeniami więzi i traumy wczesnodziecięcej?” Centrum Terapii i Diagnozy FASD w Toruniu, Fundacja „Daj Szansę” (grudzień2022 r.)
4) w zespołach samokształceniowych psychologów Poradni, m.in.:
-„Mutyzm wybiorczy, prezentacja materiałów dla nauczycieli” (maj 2024 r.)
-„ADHD, diagnoza psychologiczna z wykorzystaniem Kwestionariusza Conners 3” (kwiecień 2024 r.),
-„Objawy, Kompetencje, Cechy – omówienie i prezentacja narzędzia diagnostycznego” (marzec 2024 r.),
-„WWR – miejsca realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka” (luty 2024 r.)
-„Zapoznanie z Międzynarodową Wykonaniową Skalą Leiter 3” (marzec 2023 r.),
-„Wymiana doświadczeń związanych z badaniem dzieci z Ukrainy” (styczeń 2023r.),
-„Points of view” – poznanie narzędzia i możliwości wykorzystania w pracy Poradni (listopad 2022 r.),
-„Uczeń z zespołem Aspergera a specyficzne trudności w nauce (październik 2022 r.)
-„Wnioski z badania psychologicznego i pedagogicznego w kontekście wydania uczniowi opinii o specyficznych trudnościach w uczeniu się” (październik 2022 r.),
-„Opracowanie procedur postępowania w przypadku m.in. ucznia zgłaszającego przemoc, zamiary samobójcze” (wrzesień 2022 r.).